LISTA!

Har klätt marmeladburkar. Mår lite bättre men känner på mig att illamåendet kommer att komma tillbaka efter att jag har ätit. Men nu ska jag var inte vara negativ i onödan! (ÄR sjukt emo idag. Vad är det med mig?)


1. Hur gammal är du om fem år? 24 år och 10 månader.

2. Vem var den sista du träffade? En oförskämd kund. Har inget namn på henne.

3. Hur lång är du? 170? Jag vet faktiskt inte.

4. Vilken var den senaste film du sett? The Notebook. Och ja, jag lipar till den. Man är väl inte gjord av sten heller?!

5. Vem ringde du senast? Anton.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Alltså glömde den." Till Jacob, lovat att ta med hans tröja till jobbet men jag glömde den, såklart. Efter att ha haft den liggandes hemma hos mig hur länge som helst.

7. Vad är dagens planer? Jobba, sluta må dåligt, åka hem, sova. Ja, mitt liv är spännande.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS. Beror iofs på om jag har tråkigt eller inte, då har jag ingenting emot att prata en stund. Fast då måste jag oftast ha någonting som kommer att hända om ett par minuter så att jag har en ursäkt till att lägga på så att man slipper delen av samtalet då det blir lite jobbigt och pinsamt för att man redan pratat om allt.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.

10. När såg du senast din mamma? Imorse när hon väckte mig. Eller jag hörde bara hennes röst, men det räknas.

11. Vilken ögonfärg har du? Bruna.

12. När vaknade du idag? 08:00, cirkus.

13. Har du någon gång hittat en katt? Titt som tätt.

14. Vilken är din favoritplats? Olika. Just nu hade min favoritplats varit på Apelviken. Med sol och sommar då såklart. Tillhörande öl och män utan tröjor. (Män som i yngre män. Ej stora ölkaggar och hår.)

15. Vilken plats föredrar du minst? Förtillfället, saluhallen. Annars ogillar jag att stå i långa köer, offentliga toaletter, Campino efter krogstängning, nattbussen osv.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag har ingen aning?

17. Vad skrämde dig som barn? Jag var (Är fortfarande) världens fegis. Rädd för allt. Så det mesta.

18. Vem fick dig att skratta senast? Jag tror ärligt talat inte att jag har skrattat idag. Kan det vara så?!

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Man aldrig för ung.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar!

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Ibland helt påklädd, ibland halvnaken och ibland helt naken. Går aldrig att avgöra från dag till dag. Tycker om att sova med strumpor på. Varmt osv.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två, en ytterst obekväm och en väldigt platt.

23. Hur många landskap har du bott i? Ett.

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, det har väl hänt ett par gånger. Eller fler.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Beror på tillfället. Skor tycker jag är lite jobbiga att ta av och på, så har jag på dem känner jag oftast att jag vill behålla dem på. Ska jag sitta i en soffa med fötterna på den så tar jag nog helst av skorna.. Jag väljer strumpor. (Avskyr att vara barfota och blir lite äcklad när folk är det. Speciellt sådana som ALLTID är barfota... Gives me the creeps.)

26. Är du social? I allmänhet ja. Väljer ibland att inte vara det och koppla bort min sociala kompetens.

27. Vilken är din favoritglass? Någonting med B&J, antar jag. Vet inte så noga faktiskt. Äter inte lika mycket glass längre, får så ont i magen. (Det hindrade mig dock inte somras när jag åt glass minst två gånger om dagen. Jävla Jacob!)

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Investera, spara, köpa en lägenhet och ett par varma skor. 
29. Tycker du om kinamat? Jag älskar kinamat!

30. Tycker du om kaffe? Lite för mycket, ibland.

31. Vad dricker du till frukost? Helst allt som finns. Annars funkar mjölk bra. Ibland lite juice kanske. Äter sällan frukost, dricker frukost ännu mindre.

32. Sover du på någon särskild sida? Nej, är ganska ombytlig och flexibel.

33. Kan du spela poker? Kan och kan. Jag improviserar.

34. Tycker du om att mysa? Nej, jag hatar att kramas och pussas. Hatar speciellt när man ryser lite och allting bara är så sjuuukt gosigt. OFTA MAN INTE tycker om att mysa.

35. Är du en beroendemänniska? Alltså jag vill nog vara det men sanning är att jag egentligen inte alls är det.
Hade varit den sämsta pundaren i världen.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Vet om ett par personer men känner nog ingen.

37. Vill du ha barn? Någon gång. Ibland hade det varit nice att känna att man har åldern inne liksom, kan bli lagom barntokig. Fast för det mesta så är jag ganska glad att det får vänta ett paaaaar år. För nöja mig med att jobba med barn tillsvidare. Kommer antagligen aldrig mer vilja se ett barn efter det. (Obs, skämt.)

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, spanska. Förstår portugisiska i tal och skrift.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Har suttit i en på en mässa. Det fick man inte, så fick hoppa ut och skämmas.

40. Föredrar du havet eller en pool? Jag badar inte. Havet är dock finare att titta på än en pool.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder, skor, smycken, fikor. (I singular, FIKA.)

42. Äger du dyra smycken? Nej, kör på budget. Vilket för det mesta är för jävlig kvalité.

43. Har du någon gång testat narkotika? Ja.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En banan. Inte en hel alltså, hade ju varit jobbigt.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Den jag skrattar mest med måste vara Frida.

46. Välj ett ärr på din kropp? Varför? Har ganska mycket ärr. Det är fult.

47. Vad har du för ringsignal? Någon signal som fanns på mobilen. Tog den som lät mest indie.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Fråga min mamma, hon har nog bättre koll.

49. Flirtar du mycket? Jag är mest bara trevlig, sen är det upp till en själv hur man tolkar det.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Har jag en profilbild?

51. Kan du byta olja på bilen? Varför?

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej men en vacker dag så.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Det var nog den sista Harry Potter-boken.

54. Läser du dagstidningen? Nej, vi har den inte hemma. Tack och lov för det.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Har aldrig prenumererat på någon tidning överhuvudtaget.

56. Dansar du i bilen? I vilken bil? Dansar ibland i taxin och när det är en ovanligt bra låt på radion.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3, det enda rätta.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En lista på saker jag ska beställa in till affären.

59. När var du i kyrkan senast? Var i ett kapell på Linas begravning, räknas det? Om inte, så vet jag inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0