WHINE, not the good kind.

jag vill whina, för det känns som att det var länge sedan jag gjorde det i bloggform, på riktigt. nu står det till såhär att jag är arbetslös. jag har jobbat hela sommaren och jobbade sista gången för två veckor sen. jag letar jobb, jag söker jobb, och det är skittråkigt. men det är framförallt inte enkelt, vilket jag har svårt att acceptera då jag har haft sån jäkla tur med jobb. framtills nu. jag känner mig värdelös utan jobb och jag orkar med alla som ska tjata om att jag borde jobba, att jag MÅSTE söka jobb. som om jag inte gör det? arbetsförmedlingen är FORTFARANDE inget magiskt ställe som ger ut jobb till höger och vänster, det är en myndighet och som ni alla vet så suger myndigheter. de är långsamma, tröga och jävligt omöjliga. så mitt förtroende för arbetsförmedlingen är lika med noll, jag tänker fixa det här själv. även om det säkert kommer ta fyra år innan jag får ett jobb och kommer att få leva på socbidrag, men jag har betalat skatt så jag tycker att det inte är mer än rätt att jag ska få tillbaka dem då. GAH. jag orkar inte med det här. jag hatar förresten att bo på landet. mer än att vara arbetslös, faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0